بازاریابی شبکه های اجتماعی و ۱۳ استراتژی برای افزایش بیشتر فروش آنلاین

سلام 🙂  حالتون چطوره. من ابراهیم تنها هستم و در این مقاله می خوام شمارو با ۱۴ استراتژی افزایش فروش آنلاین آشنا کنم .پیشنهاد میکنم تا آخر مقاله رو مطالعه کنید.

چالشی که  احتمالا هر صاحب فروشگاه آنلاینی  با آن روبه رو می شود چگونگی افزایش فروش آنلاین است. تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی ، اغلب اوقات مشابه برگ برنده هر  کسب و کاری است.  این که از کجا کسب و کار را  شروع کنیم و چطور بین هزاران کسب و کار اینترنتی متمایز بشویم  اوایل می تواند ترسناک باشد. در این مقاله من سعی خواهم کرد تکنیک هایی از بازاریابی در شبکه های اجتماعی را برایتان روشن کنم.

اصلا مگه بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

 در تعریفی خیلی ساده از بازاریابی شبکه های اجتماعی: فرآیندِ استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، تلگرام ، توییتر و …  برای ارتقا و فروش محصولات، خدمات و برند شماست

 برندها معمولا می ‌توانند هم از روش های بازار یابی رایگان ( یعنی ارگانیک) و هم از روش های پولی برای افزایش فروش آنلاین  استفاده کنند. و در انتخاب درست شبکه اجتماعی که در کدام یک از آنها فعالیت کنید  ، به چیزی که می فروشید، به کسانی اشخاصی که به انها می فروشید، و اهداف کلی کسب و کارتان بستگی دارد.

 

فواید بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

وقتی که از شبکه های اجتماعی به طور موثر استفاده شود، مزیت های  بسیار بزرگی برای کسب و کار شما به وجود خواهند آورد . بر اساس یک نظرسنجی ، بیشتر از نیمی از شرکت هایی که از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند ، متوجه می شوند فروش‌شان افزایش می یابد.

علاوه بر اینکه بازاریابی در شبکه های اجتماعی به کسب و کارهای اینترنتی کمک می کند ، به برندها هم اجازه می دهد با مشتریان تعاملات دوطرفه ای داشته باشند. این بازخوردی ارزشمند درمورد محصولات و حتی رقیبان شما فراهم می کند. علاوه بر این،  زمینه ی آزمایش بزرگی برای برندهای کسب و کار اینترنتی است.

اکنون  بررسی می کنیم چگونه نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی را در استراتژی خود بکار ببرید .

 

 

۱. ارائه محتوای ترغیب کننده به صورت مداوم

برای رشد اعضا و فالوور  در شبکه های اجتماعی در طول زمان،واجب است به طور مداوم محتوای  جدید تولید کنید . مطالعات نشان داده که مخاطبین ، نسبت به طولانی تر بودن بازه های زمانی  ارائه محتوا توسط شما ، عکس العمل های متفاوتی می دهند، پس  تلاش کنید که بهترین مقام ارائه دهنده محتوا جدیدی و ترغیب کننده و عالی را برای برندتان کسب کنید.   سعی کنید همیشه محتوا های عالی و جذاب منتشر کنید.و  اگر محتوا خوب نیست منتشرش نکنید.

دو اپلیکیشن برای برنامه ریزی پستهای آینده ،  Hootsuite  و  Buffer هستند. می توانید آنها را با مرورگر خود و هزاران اپلیکیشن دیگر تنظیم کرده و پست ها را برای ارسال منظم و زمان بندی شده به شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. این اپلیکیشن ‌ها به شما کمک می‌کنند در زمان صرف شده در استراتژی های بازاریابی اجتماعی خود ، صرفه جویی کنید.

 

۲. امکان نقد محصول و خدمتاتتان را در شبکه های اجتماعی تان را فراهم کنید

استفاده کردن از نقد های محصولتان برای دریافت نظرات درمورد محصولات تان راهی عالی برای افزایش فروش آنلاین است. هم اکنون که فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی به دنبال جذب حداکثری مشتریان هستند فرآیند نقد و بررسی محصولات توسط مشتریان را بسیار راحت تر می کنند. بعد از اینکه مشتریان شما محصولات شما را نقد و بررسی کردند ، سعی کنید این نقد و بررسی ها را مستقیم در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. این بررسی ها محتوایی جدید فراهم کرده و از شبکه اجتماعی برای شما کاربران جدید جذب می کنند که در نتیجه ان فروش‌های آنلاین شما را بالا می برد. این مورد نیز یکی از موارد بازاریابی شبکه های اجتماعی هست.

محتوا

محتوا

 

۳. تولید محتواهای کوچک ( خلاصه شده ) برای شبکه های اجتماعی تان

یکی از نکات مهم در بازاریابی شبکه های اجتماعی، استفاده از محتوای کاربرپسند است. اینگونه هست  که  اکثر کاربران اینستاگرام درحال مرور شبکه های اجتماعی خود هستند. شاید در مسیر رفت و آمد شان، استراحت های کوتاه در محیط کار، و…

*دقت کردید؟ 🙂
یک چیز مشترک در این سناریوها وجود دارد(حدس بزنید چی؟)

 کاربران شبکه های اجتماعی اغلب بین کارهای دیگر خود به شبکه های اجتماعی نگاهی می اندازند. به این دلیل است که محتوای خلاصه شده و مفید روش موثری برای جذب مخاطب می باشد.

یک مثالی برایتان می زنم : فرض کنید شما محصولاتتان را به بازیکنان تیم های فوتبال می فروشید. در وبسایتتان مقاله ای نوشتید تحت عنوان “ ۸ تمرین آموزشی برای بهبود مهارت های فوتبال”. حالا شما همین محتوا رو به هشت قسمت کوچک برای استفاده در شبکه های اجتماعی-یکی برای هر تمرین- تقسیم می کنید.
این کار بهتر از این است که کل مقاله را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید و مخاطبین شاید حوصله مطالعه آن را نداشته باشند.

۴. سعی کنید به اشتراک گذاری محصولات تان را آسان تر کنید

دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی عنصری مهم برای افزایش “ نفوذپذیر بودن” خود شبکه اجتماعی شما و حتی سایت شماست که می‌تواند برای شما ترافیک جذب کند و فروش آنلاین شما را افزایش بدهد. اطمینان حاصل کنید که این دکمه ها برای شبکه های اجتماعی محبوب _ مانند فیس بوک، توئیتر و تلگرام- برای کاربران در دسترس هستند.

۵. از هشتگ ها به نحو صحیح استفاده کنید

طبق تحقیقات صورت گرفته ، هشتگ ها بخش بزرگی از شبکه های اجتماعی را تشکیل داده اند، و پیوستن به مباحث و وقایع را با انتشار محتوا زیر آنهایی که به برند شما مربوطند آسان نموده است‌

مواظب باشید هشتگ ها را زیادی مثل هم استفاده نکنید. در اینجا تعدادی از بهترین نکات از مطالعات مختلف را که یافته ام برسی می‌کنیم:

پستهای توئیتر فقط با یک هشتگ خوب، به نظر می رسد بهتر از توئیت هایی با سه هشتگ یا بیشتر ، افراد را درگیر می کند.
پست های اینستاگرام وقتی چندین هشتگ استفاده می کنید (نهایتا حدود ۱۰ هشتگ در یک پست) بیشتر افراد را درگیر خود می کند.پست های فیس بوک بدون هشتگ بهتر عمل می کنند!این مورد نیز یکی از موارد بازاریابی در شبکه های اجتماعی هست.

 

پیشنهاد می کنم این مقاله را هم بخوانید :  آموزش حذف اینستاگرام (دیلیت اکانت اینستاگرام) و غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام

۶. محتوا های خود را مطابق موضوعات روز تولید کنید

شما با تولید محتواهای به روز و مطابق موضوعات روز و انتشار آن در شبکه های اجتماعی تان، می توانید مخاطبین جدید و فالوور های جدیدی بدست آورید. 

۷. روی تولید محتوای اینفوگرافی وقت بگزارید.

وقت گذاشتن در طراحی اینفوگرافی های حرفه ای، راهی برای جذب ترافیک و ساخت بک لینک های مفید است که برای بهینه های برای موتورهای جستجو عالی هستند.
مثالی برایتان می زنم : فرض کنید شما دوچرخه و لوازم یدکی مربوط به آن را می فروشید . شما اینفوگرافی ایجاد کنید که درمورد فواید زیست محیطی دوچرخه سواری صحبت می کند. برخی نکات یا جدولهایی که ممکن است در آن جای دهید می‌تواند این باشد که یک رفت و آمد روزانه چقدر در کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد و غیره..
این پیام با مشتریان شما ارتباط می گیرد، و نیز به اندازه کافی متقاعد کننده است که ممکن است بسیاری بلاگها و حتی سایتهای خبری بخواهند آن را نشان داده یا به آن لینک بدهند.

-به زودی ویدیو های آموزشی شیوه های تولید محتوای اینفو گرافیکی و انیمیشنی با تدریس خودم در حال تدوین هست و در وبسایت منتشر می شود‌‌.

۸. سعی کتید محتواهای تعاملی تولید کنید.

محتوای تعاملی به شاخه‌ای از بازاریابی محتوایی گفته می‌شود که کاربر با شیوه‌هایی فراتر از مطالعه کردن‌، گوش دادن و یا تماشا کردن آن ، با محتوا ارتباط برقرار می‌کند.

در شرایطی که بیش از ۶۵٪ از بازاریابان از شیوه‌های بازاریابی محتوایی برای محصولات خود استفاده می‌کنند، محتوای تعاملی شیوه‌ای جدید برای رقابت در میان این حجم از آشوب محتوایی است. محتوای تعاملی از این نظر جذابیت بیشتری دارد که مخاطب را وارد یک گفتگوی دو طرفه می‌کند و تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد را برای او رقم می‌زند.

ساده‌ترین تعریف از محتوای تعاملی را این‌گونه می شود ارائه داد: محتوای تعاملی ، محتوایی است که مشارکت مخاطبان را بر می‌انگیزد؛ منظورم این است که محتوای تعاملی به چیزی بیشتر از خوانده شدن یا دیده شدن توسط مخاطبان نیاز دارد. کاربران فضای مجازی معمولاً عادت دارند مطالب زیادی را با سرعت از جلوی نظر بگذرانند، به همین خاطر، میزان درگیر شدن ذهن آن‌ها با مطالب بسیار اندک است. بر طبق تحقیقات مجله تایم، هر فرد به طور متوسط بعد از هشت ثانیه از خواندن یک مطلب خسته می‌شود؛ بنابراین فعالان بازاریابی محتوا باید بتوانند در کمتر از هشت ثانیه پیامشان را به مخاطبان برسانند.
با توجه به این نکته روشن است که تولید محتوا با روال معمولی نمی‌تواند زیاد موفقیت آمیز به نظر برسد.

از برخی انواع محتوای تعاملی می توان به آزمون های آنلاین مجازی و نظرسنجی ها و مسابقات اشاره کرد. جایی که مخاطب باید به میزان لازم با محتوای مورد نظر تعامل داشته باشد تا نتیجه مورد نظر خود را بگیرد.این مورد نیز یکی دیگر از موارد بازاریابی در شبکه های اجتماعی هست.

۹.شرایطی محیا کنید تا بهترین محتواهای شما مشخص باشند

هر وقت از طریق پروفایل شبکه های اجتماعی تان با دیگران ارتباط برقرار می ‌کنید، فقط حضور آنلاین خود را نشان نمی دهید. همچنین امکان دارد افرادی که با شما ارتباط برقرار می کنند سریعا پروفایل شبکه‌های اجتماعی شما را چک کرده و از طریق سایت و محتوایتان وارد آن شوند.
مطمئن شوید تمام ویژگیهای در دسترس را استفاده می کنید تا پروفایلتان، چیزی که می خواهید را منتقل کرده و کلیک ها را به مکان مورد نظر هدایت کند.
عکس کاور خود را به چیزی چشمگیر و جذاب مثل عکس یک محصول یا بنر هایی برای افزایش فروش و غیره به روز رسانی کنید

لینک های بازگشت به سایت تان را در بیو پروفایلتان قرار دهید.به شکلی استراتژیک، یک پست را پین کرده یا در بالای پیج خود به نمایش بگذارید.

دقت کنید پستی که درمورد یکی از محصولات یا افزایش فروش را پین می کنید، پین پستهایی که خیلی خوب عمل کرده اند را نیز در نظر بگیرید تا به نمایش برای مخاطبین‌تان و لایک و به اشتراک گذاشته شدن ادامه دهند بجای اینکه محتواها یکی پس از دیگری زیر همدیگر دفن شوند.

۱۰. خرید در اینستاگرام را فعال کنید.

یکی از موارد مشکلات برای برندها در اینستاگرم، لینک دادن است. و هنگامی که مهمترین هدف جذب ترافیک و درنهایت فروش است این مسئله می تواند مانع بزرگی باشد.
یک راه برای حل این مسئله و افزایش فروش آنلاین، افزودن محصولاتتان به پست ها و استوری های اینستاگرام است.

شما سعی کنید تگ های مجازی محصول ها در عکس های محصول (و استیکرها را در استوری های اینستاگرام) قرار ‌دهید.

کاربران سپس می توانند روی این تگ ها کلیک کرده تا ببینند یک محصول چه ویژگی هایی دارد و نیز می توانند روی آن کلیک کنند تا بیشتر بدانند و خرید نمایند. این یکی از روش های عالی برای فروش بیشتر است.

۱۱. در فیس بوک ، یک گروه فیس بوک بزنید یا در یکی از آنها مشارکت نمایید.

گروه های فیس بوک ، اجتماعات آنلاینی هستند که کاربران فیس بوک می توانند به آن بپیوندند. این گروه ها معمولا روی علایق مشترک بنا شده اند، پس بهترین راه، پیوستن و مشارکت در گروهی است که مربوط به صنعت و مشتری مورد نظر شما باشد..

نکته کلیدی، ارزشمندی مشارکت شماست، نه اینکه یکدفعه وارد شده و محصولاتتان را بفروشید(هرگز چنین اتفاقی نمی تواند بیفتد)
به مرور زمان، می توانید این روابط را گسترش داده و اعتبارتان را در گروه بالا ببرید. و بعد از طی این مراحل دیگر اعضا به کاری که شما انجام می دهید علاقمند خواهند شد.این مورد نیز یکی از موارد بازاریابی در شبکه های اجتماعی هست.

۱۲.تبلیغات بازاریابی مجدد را تست کنید. ( این یعنی چی؟)

در بازاریابی شبکه های اجتماعی ، Remarketing یا بازاریابی مجدد اهمیت ویژه ای دارد
. بر طبق تعریف شرکت گوگل و مهندسین آن ، این امکان را به شما می دهد که کاربرانی که از وبسایت شما بازدید کرده اند و بدون هیچ فعالیت و عکس العملی ترک کردند به عنوان مثال خریدی انجام ندادند را شناسایی کنید و تبلیغات هدفمند خودتان را برای آن ها ارسال کنید. Google Adwords این امکان را برای تمامی کاربرانی که از این سرویس برای تبلیغات خود استفاده می کنند فراهم آورده و شما به عنوان تبلیغ کننده می توانید این سرویس را بر روی وب سایت خود فعال کنید.

بازاریابی مجدد (remarketing) توسط شرکت‌ها برای معرفی کردن یک محصول یا خدمات به بازار در جهت پاسخ به کاهش فروش انجام می گیرد و به بازاریابان اجازه می‌دهد تا به کاربران اینترنت تبلیغاتی را که پیش‌ازاین در طی وب گردی انها دیده اند در وب‌سایت‌های دیگر هم نشان دهند.
احتمالا برای شما پیش امده است که در جستجوی یک محصول یا خدماتی بوده اید و در وبسایت ها جستجو می کردید. تبلیغی را مشاهده می کنید اما به گفته‌ی آن عمل نمی‌کنید، یک ماه بعد در حالی که شما به دنبال یک چیز دیگر در وب‌سایت ‌ها هستید همان تبلیغ قبلی به شما نشان داده می‌شود. این کار بازاریابی مجدد نام دارد.

واقعیتش ، بازاریابی مجدد مربوط به تکنیک‌ها و استراتژی‌ هایی برای پیگیری بازدیدکنندگان یک وب‌سایت است که عملی را انجام نداده‌اند (معمولا کسانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند و یا عکس العملی به محصولات شما نشان نداده اند) که می‌توانید آن‌ها را در سراسر اینترنت پیگیری کنید.در واقع از اَشکال بازاریابی مجدد ، این است که شرکت هایی واسط، مجموعه‌ای فضای تبلیغاتی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده در تعدادی از وب‌سایت‌های مختلف و معروف دارند..این مورد نیز یکی از موارد بازاریابی  در شبکه های اجتماعی هست.

۱۳. اصولا بازاریابی شبکه های اجتماعی به اجرا های خلاقانه نیاز دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی باید شامل محتوای گزینش شده و عالی ، زمانبندی کردن پستهای محصول، و اتوماتیک سازی همه فرآیندها باشد.
سعی کنید این موارد را هم در فعالیت هایتان لحاظ کنید

خب ، به پایان مقاله رسیدیم. نظر شما چیست؟ شما چه راه هایی دیگری برای موفق تر بودن در شبکه های اجتماعی می شناسید؟ زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا دیگران هم از نظر شما استفاده ببرند.

نویسنده مقاله : ابراهیم تنها / Ebrahim Tanha

این مقالات رو هم ببین شاید دوست داشته باشی ...
کسب و کار اینترنتی و ۴ دلیل مهم برای شروع کسب و کار آنلاین
چرا باید تولید محتوای ویدیوئی برای کسب و کارمان را جدی بگیریم؟
نوشتهٔ پیشین
کسب و کار اینترنتی و ۴ دلیل مهم برای شروع کسب و کار آنلاین
نوشتهٔ بعدی
چرا باید تولید محتوای ویدیوئی برای کسب و کارمان را جدی بگیریم؟

اگه برات مفید بود برای دوستات بفرست و به اشتراک بزار :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
بزن بریم واتساپ
سلام ؟ هر سوالی داری بپرس ازم ؟
سلام . خوبی؟ به وبسایت خوش اومدی :)
جهت داشتن هرگونه سوال و یا پشتیبانی و یا مشاوره رایگان
در واتساپ بر روی دکمه بزن بریم کلیک کن :)