چگونگی رشد کسب و کارها از نظر متخصصین تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰

سلام. حالتون چطوره؟ :)من ابراهیم تنها هستم و در این مقاله آموزشی قصد دارم شما رو با چگونگی رشد کسب و کارها از نظر متخصصین تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۰ آشنا کنم.

در هر کسب و کاری ، عناصر مختلفی وجود دارند که می توانند رشد کسب و کار  را بالا ببرند . تفکر درمورد کسب و کارتان ، شما را در افزایش سود، افزایش بهره وری ، و گسترش کسب و کار توانمند می سازد. همگی این ها می توانند احتمال فروش بیشتر را بالا ببرند.

در ادامه چند نکته در مورد کسب وکار ها و رشد کسب و کار  از زبان آیف مدیریت سایت تجارت الکترونیک  xsellco.com

 ۱. اهداف کسب و کار خود را دقیقا مشخص کنید:

آیف می گوید : هر کسب و کاری نیاز به اهداف مشخص و واضح دارد. دارا بودن یک برنامه مشخص، برای رشد یک کسب و کار ضروروی است. غالبا مشخص سازی اهداف آسان نیست، اما این بهترین راه برای در مسیر نگهداشتن کارها و حرکت به جهت صحیح است. ”

خب چگونه این کار را انجام دهیم ؟ آیف پیشنهاد می دهد که اهداف خود را در حد امکان صعود پذیر کنید.

او همچنین می گوید: “اجازه دهید بگویم که می خواهید مثلا مشتریان بیشتری بدست آورید. اینجا باید دقیق باشید – چندعدد مشتری و در چه بازه زمانی؟ انتخاب هدفی برای ۱۰۰ مشتری جدید تا آخر امسال هدف واضحی  است ”

آیف همچنین توصیه می کند صاحبان کسب و کار  ، به صورت منظم  و دائمی از خود این دو سوال  را بپرسند:

  1.  سوال اول :هدف نهایی من چیست؟

  2. سوال دوم:کاری که الان دارم انجام می دهم مرا به آن هدفم خواهد رساند؟ 

 (حتما این دو سوال رو از خودتون بپرسید همیشه) 

ارزیابی مجدد کسب و کار یا محصولاتتان را برای اطمینان از اینکه در راه درستی قرار دارید دائما انجام دهید.

اگر کارها خوب پیش نمی روند، هیچ وقت از بازگشت به عقب و نگاه به عقب و  نگاه دوباره به استراتژی های رشد کسب و کارتان نترسید.

این گامی مهم در توسعه کسب و کار های آنلاین است.

 ۲. روی نیازهای مشتریان تان تمرکز کنید

مشتری های شما ستون فقرات کسب و کارتان هستند. هر چیزی که در کار انجام می دهید لازم است حامی مشتریان بوده و نیازهای آنها را به نوعی برطرف نماید. این برای کسب و کارهای بزرگ یا کوچک حیاتی است.

آیف می گوید: “همانطور که تعداد مشتریان بالا می رود، انباری که برای مشتریان شخصی باز کرده بودید کم می شود.”

“اگر کسب و کار شما مشتری مدار باشد، لازم است که تجربه آنها را در ذهنتان قرار  دهید. این را بدانید اگر رضایت مشتری را هدف اصلی خود قرار دهید، به نتیجه می رسید.”

اما یک سوال ؟ دقیقا چطور می توانید کسب و کار خود را تحت بررسی قرار دهید ؟ آیف یک راهکار پیشنهاد می دهد که به شکلی فعال به بازخورد  مشتریان چه خوب، چه بد بپردازید.

آیف  افزود: “ این منبع مهمی از اطلاعاتی همچون نقد محصولات یا خدماتتان یا کامنت هایی که مشتریان به شما می دهند بوده، یک درک کلیدی از حل مشکلات به شما داده و راه حل مشکل را نشان می دهد. مشتریان  خیل کم پیش می آید بعد از تجربه های بد قبلی به شرکتی برگردند، و اگراعتباری که دارید را حفظ نکنید ، پیشرفت نمی کنید.”

 ۳.تیم پشتیبانی خود را قوی کنید

هنگامی که کسب و کاری شروع به اوج گرفتن می کند ، می تواند در طول مسیر با برخی مشکلات مواجه شود . یکی از این ها حمایت و پشتیبانی مشتریست. همانطور که کسب و کار شما بزرگتر می شود، سخت تر می شود مطمئن شد که همه چیز رو به راه است و هر کارمندی احساس آمادگی می کند.

آیف می گوید: “مطمئن شوید که تجهیز ذهنی و جسمی کسب و کارتان (با آموزش مناسب به آنها) بخشی از استراتژی تان باشد. وقتی به نقطه اوج می رسید، جایی که تیم پشتیبانی شما با انبوهی از مشتریان که خیلی بیشتر از حدی که می تواند مدیریت کند مواجه می شود، دیگر خیلی دیر شده است.پس بجنبید”

این نیز گامی مهم در توسعه کسب و کار های آنلاین است.

 ۴.از سرمایه گذاری در منابع بیشتر نترسید

آیف بیان می کند: “برای پیشرفت، به منابع نیاز خواهید داشت. اگر درحال فروش از کانالهای مختلفی هستید، یا حتی فقط یک کانال ، پردازش دستی تمام اطلاعات می تواند زمانبر بوده و تکرار اشتباهاتی که به خطاهای انسانی وابسته اند را بالا می برد

ابتدا باید در چه نوع نرم افزاری سرمایه گذاری کنید؟

آیف می گوید: “برخی بسته های نرم افزاری جالبی وجود دارند، ابزارهایی که اطلاعات مشتری را گرفته، تاریخچه پشتیبانی را ساده می کنند یا حتی سفارشات را دنبال می کنند. به طور ایده آل، شما در نرم افزاری سرمایه گذاری می کنید که همه این کارها را انجام دهد.به عنوان یک استارتاپ یا شرکتِ درحال پیشرفت، از سر و ته کاری زدن و گول زدن خودتان برای اینکه بتوانید هرچیزی را به همان شکلی که در روز اول انجام می دادید انجام دهید می تواند  برایتان وسوسه انگیز باشد. اما این به سادگی امکان پذیر نیست. بزرگترین شرکت ها به طور مداوم منابع را به کسب و کار خود می آورند.

۵. کسب وکارتان را اجتماعی کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمندند که شما را به مشتریان تان مرتبط می کند . برای فروشندگان آنلاین، این می تواند یک خط حیاتی حقیقی برای رشد و توسعه روابط بلند مدت با مشتریان شما باشد.

آیف می گوید: “مهم است که بسترهای رسانه های اجتماعی مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید. اگر محدوده وسیعی از محصولات فیزیکی می فروشید، پس اینستاگرام می تواند محل خوبی برای نشان دادن آنها باشد. برای شرکتی که خدماتی ارائه می دهد،  Twitter یا  Facebookبهتر خواهد بود.”

همچنین مهم است جایی بروید که مشتریان شما آنجا هستند. اگر محصولات فوق العاده زیبایی دارید که خوش عکس هستند اما مخاطبین مورد نظرتان از شبکه اجتماعی که انتخاب کردید استفاده نمی کنند و واکنشی نشان نمی دهند، پس لازم است بفهمید مخاطبینتان در کجا هستند.

همانطور که آیف می گوید، این فقط فعال بودن در شبکه های اجتماعی نیست، بلکه محتوایی که تولید می کنید نیز هست. این رسانه های اجتماعی است که شما را به مشتریانتان مرتبط می کند، اما این محتوای شماست که ارزش را گفته و مشتری آنلاین را به مشتری دائم  آنلاین تبدیل می کند و در جهت توسعه و رشد کسب و کار شما بسیار موثر است.

این نیز گامی مهم در توسعه کسب و کار های آنلاین است.

نمی دانید از کجا شروع کنید؟

آیف پیشنهاد می دهد : “ از یک سری بلاگ یا سایت یا وبینار شروع کرده و اطلاعات در مورد محصول یا سرویس خود را در میان مشتریان پخش کرده و مشتری های احتمالی را جذب کنید. بخاطر داشته باشید که پست ها و ویدئوهای خود را روی بسترهای رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا سطح آگهی برندتان را بالا ببرید.”

این نیز گامی مهم در توسعه کسب و کار های آنلاین است.

نویسنده مقاله : ابراهیم تنها/ ebrahim tanha

این مقالات رو هم ببین شاید دوست داشته باشی ...
چرا باید تولید محتوای ویدیوئی برای کسب و کارمان را جدی بگیریم؟
دانلود رایگان Canva : Graphic Design Premium 2.70.0 –ساخت عکس های گرافیکی اندروید!
نوشتهٔ پیشین
چرا باید تولید محتوای ویدیوئی برای کسب و کارمان را جدی بگیریم؟
نوشتهٔ بعدی
دانلود رایگان Canva : Graphic Design Premium 2.70.0 –ساخت عکس های گرافیکی اندروید!

اگه برات مفید بود برای دوستات بفرست و به اشتراک بزار :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
بزن بریم واتساپ
سلام ؟ هر سوالی داری بپرس ازم ؟
سلام . خوبی؟ به وبسایت خوش اومدی :)
جهت داشتن هرگونه سوال و یا پشتیبانی و یا مشاوره رایگان
در واتساپ بر روی دکمه بزن بریم کلیک کن :)